Bestelinformatie

Hoe werkt online shoppen bij Recap? Wij leggen het je uit.

Meer informatie

Betalen

Veilig jouw bestelling afrekenen wanneer het jou het best uitkomt.

Meer informatie

Levering

Kom alles te weten over hoe jouw bestelling bij jou thuis komt.

Meer informatie

Retourneren

Alles over ruilen, garanties en terugsturen van jouw bestelling.

Meer informatie

Bestellen

Eenvoudig online, zonder er je schoenen voor aan te moeten trekken!

Al sinds 2013 kun je bij Recap online bestellen. De volledige collectie schoenen die je bij ons in de winkel kunt vinden zijn in bijna alle gevallen óók online te bestellen.

Wij besteden veel tijd aan onze winkel-ervaring ook online zo goed mogelijk over te brengen. Zo besteden wij veel tijd aan waanzinnig mooie (product)foto’s, zodat we onze collectie schoenen en accessoires met de beste kleur-echtheid aan je kunnen laten zien!

Al jouw bestellingen worden vaak dezelfde dag nog verstuurd, en in onze winkel staan wij 7 dagen per week voor je klaar om jou ook met jouw online bestelling te kunnen helpen.

Hoe werkt online bestellen bij Recap?

Zodra je een artikel hebt gevonden wat je wil bestellen klik je op de zwarte knop “Plaats in Winkelmand” en het artikel wordt in de winkelmand toegevoegd.
Wil je meer dan 1 exemplaar artikel bestellen, dan kun je in je Winkelmand de aantallen aanpassen. Beschik je over een actiecode? Vul deze dan hier in.

Met de witte knop “Verder shoppen” ga je weer terug naar de shop zelf.
Ben je klaar met winkelen klik dan op de zwarte knop “Ga door naar Afrekenen”.

Bij Recap is het niet nodig een account aan te maken. Wij vragen alleen om informatie die nodig is voor verzending.

Snel thuisbezorgd
Kosten m.b.t. verzending worden automatisch berekent en getoond.
Recap.nl verzend op dit moment via PostNL (voorheen TNT Post Pakketservice). Scroll naar beneden voor meer informatie over verzending en bezorging.

Kan ik een bestelling annuleren?

Zolang je van ons nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen, is het in de meeste gevallen mogelijk jouw bestelling nog te annuleren. Als de bestelling door ons al is aangeboden aan PostNL Pakketten dan is het niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren.

Om de bestelling te annuleren kun je het best  (tijdens kantooruren) telefonisch contact met ons opnemen via : 033 445 1555 (Er wordt gevraagd om een bestelnummer, te vinden in jouw orderbevestiging). Natuurlijk kun je ook een mailtje sturen naar info@recap.nl. (Onderwerp – Annuleren Bestelling)

Betalen

Reken af met al je vragen.

Op Recap.nl kun je op verschillende manieren betalen. Alle betaalmogelijkheden zijn uiterst veilig en worden via speciale beveiligde omgevingen tot stand gebracht. Deze versleutelde verbindingen zijn te  herkennen aan het slotje in de adresbalk van je browser en d.m.v. de letters HTTPS:// voorafgaand aan de URL in het adresveld. Alle betalingen gaan via onze betalingspartner Mollie – één van de meest gebruikte betalingsproviders in Nederland. Dit is dan ook de naam die je op jouw bankafschrift zult tegenkomen.

Betalen met iDeal

Als Nederlandse klant kun je eenvoudig betalen met iDeal. Als je gebruik maakt van internetbankieren bij o.a. ING Bank, ABN AMRO, Rabobank, Bunq, (etc.) kun je ook gebruik maken iDeal. Met iDeal wordt het bedrag direct overgemaakt, wat er voor zorgt dat wij jouw pakketje direct kunnen versturen. Voor het betalen van iDeal worden geen extra kosten berekend.

Betalen met PayPal

Met PayPal kun je snel en gemakkelijk geld overmaken. Heb je al een PayPal account, dan is dit een makkelijke manier om jouw bestelling te plaatsen. Het bedrag wordt in de meeste gevallen direct overgemaakt. Vaak zal jouw bestelling dus dezelfde dag nog verzonden worden. Voor PayPal worden géén extra kosten berekend.

Betalen met Credit Card

Betalen met Creditcard heeft veel voordelen. Zo is jouw aankoop bij veel creditcard-betalingen verzekerd tegen schade, verlies en diefstal. Wel duurt het vaak iets langer voordat het bedrag wordt afgeschreven. We kunnen bij creditcard-betalingen dus niet altijd de bestelling binnen 24 uur verzenden. Er worden géén extra kosten berekend voor creditcard-betalingen.

Achteraf betalen met AfterPay

Ook achteraf betalen bij Recap is mogelijk. Dit gaat via AfterPay.

AfterPay voert voor Recap.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Levering

Ontvang direct antwoord.

Recap.nl gebruikt voor de verzending van al haar pakketten de diensten van PostNL.

Recap.nl rekent voor al haar bestellingen binnen Nederland een vast verzendtarief van €4,95. Bij een totale orderwaarde van €75,- en hoger vervallen de verzendkosten. Het is mogelijk dat actiematig de verzendkosten vervallen en/of lager zijn. Dit zal tijdens het bestelproces duidelijk en automatisch gecorrespondeerd worden.

Voor zendingen buiten Nederland hanteren wij andere tarieven. Deze tarieven worden eveneens tijdens het bestelproces duidelijk en automatisch gecommuniceerd.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Recap en onze verzendpartner PostNL streven er naar om je bestelling zo snel mogelijk bij je thuis af te leveren. In 95% van de gevallen is dit binnen 24 uur na het plaatsen van de order. In ieder geval kunnen wij je garanderen dat het door jouw bestelde artikel nog dezelfde dag zal worden verwerkt mits voorradig en besteld voor 17:00 op een werkdag. Verzendingen naar België hebben een levertijd van 1 tot 3 (werk)dagen. Bestellingen worden door PostNL Pakketten ook op zaterdag aangeboden!

Wat als ik niet thuis ben?

Geen probleem! Mocht PostNL niemand aantreffen op het bezorgadres dan volgt tot 2 keer toe een nieuwe bezorgpoging. Via een “kennisgevingsnotitie” word je op de hoogte gebracht van een bezorgpoging.

In veel gevallen kiest de bezorger er echter voor om het pakket op een alternatieve locatie achter te laten. (bijv. bij de buren). Dit kan alleen indien het pakket wordt aangeboden zonder handtekening en of extra verzekerde waarde.

In het geval van bezorging op een alternatief adres ontvang je hiervan ook een “kennisgevingsnotitie” in de brievenbus.

Mocht het na 2 bezorgpogingen niet mogelijk zijn gebleken om het pakket succesvol te bezorgen dan zal PostNL het pakket op een distributielocatie of postkantoor achterlaten. Ook hiervan word je op de hoogte gebracht middels een “kennisgevingsnotitie”.

Kan ik mijn bestelling volgen? (Track & Trace)

Ja, dat kan! Kort nadat wij uw bestelling bij PostNL Pakketten hebben aangeboden ontvangt u hierover bericht per email van PostNL inclusief een Track & Trace code zodat het mogelijk is om de bestelling te volgen. Dit kun je doen door op de meegestuurde link te klikken, via de website van PostNL of via onderstaande link: TRACK & TRACE informatie

Retourneren

Net zo makkelijk als het bestellen.

We willen het jou zo makkelijk mogelijk maken om je product weer terug te sturen wanneer deze niet past, kapot is of toch niet goed bevalt. Om een product retour te melden, stuur je eenvoudig een email naar info@recap.nl met het mailadres waarmee jouw bestelling geplaatst is. Vermeld in je mail altijd het ordernummer en de reden van retour.

Mijn bestelling bevalt niet goed. Wat nu?

Binnen 14 dagen na ontvangst kun je jouw bestelling – om wat voor reden dan ook – terugsturen. Aan het retourneren van artikelen op basis van dit ‘zichttermijn’ zijn kosten verbonden: De verzendkosten zijn in dit geval voor eigen rekening. Uiteraard kun je jouw bestelling ook terugbrengen in onze winkel.

In beide gevallen is het wel nodig jouw bestelling Retour te melden.

Dit kan eenvoudig via e-mail. Stuur een bericht naar info@recap.nl met daarin jouw bestelnummer en reden van retour. Wij zullen je dan de benodigde informatie sturen om jouw bestelling te retourneren.

Er zijn een aantal voorwaarden voor het retour sturen op zichttermijn:

  • Artikelen mogen niet gebruikt en/of gedragen zijn
  • Artikelen moeten zijn voorzien van de originele labels en etiketten
  • Artikelen moeten in originele schoenendoos geretourneerd worden (geldt niet voor garanties)
  • Artikelen mogen niet zijn beschadigd

Wanneer wij de bestelling weer ontvangen hebben wordt het geld direct weer terug teruggeboekt, via dezelfde betaalmethode waarmee je je de bestelling geplaatst hebt.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Retourneren binnen Nederland
Je betaalt zelf de verzendkosten voor het retour sturen van het artikel Wij adviseren je om dit aangetekend te doen. Wij raden je aan om een bewijs van verzending te bewaren (track & trace code).

Retourneren buiten Nederland
Je betaalt zelf de verzendkosten voor het retour sturen van het artikel.

Ruilen (binnen Nederland)
Je betaalt zelf de verzendkosten voor het retour sturen van het artikel. Wij adviseren je om dit aangetekend te doen. Wij raden je aan om een bewijs van verzending te bewaren (track & trace code). Het nieuw gekozen artikel wordt kosteloos verstuurd door ons.

Ruilen (buiten NL)
Je betaalt zelf de verzendkosten voor het retour sturen van het artikel. Je betaalt ook de verzendkosten voor het nieuw gekozen product.

Verkeerd artikel ontvangen?
Heb je een verkeerd (of kapot) artikel ontvangen dan wordt dit vanzelfsprekend kosteloos opgelost.

Kan ik mijn online bestelling terugbrengen in de winkel?

Je kunt je aangeschafte artikelen natuurlijk ook retourneren in onze winkel. Om het afhandelen van je retour in de winkel zo soepel en snel mogelijk te laten verlopen gelden wel enkele regels.

Het vooraf aanmaken van een retouraanvraag is noodzakelijk!
Indien er géén retouraanvraag is aangemaakt voorafgaande aan je bezoek in de winkel kan deze worden geweigerd. Je dient een (kopie) factuur, pakbon of orderbevestiging van Recap.nl mee te nemen naar de winkel.
Het is NIET mogelijk om het volledige aankoopbedrag (retour op zicht) of evt. prijsverschil (bij ruiling) á contant te ontvangen. Het retourbetalen van het aankoopbedrag of prijsverschil zal altijd gaan via de bij de bestelling gekozen betaalmethode (iDeal, Creditcard, etc.) Wij streven er naar om een retourbetaling in de winkel nog dezelfde dag af te handelen.

Het adres van onze winkel is :

Recap Footwear
Riddergang 9 (Winkelcentrum St. Jorisplein)
3811 DB Amersfoort

Contact opnemen

Wij staan voor je klaar.

Heb je het antwoord op je vraag niet op deze pagina kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op. Dat kan telefonisch of per mail. Let op: Wij gebruiken onze social media accounts zoals Facebook, Snapchat en Instagram over het algemeen niet voor klantenservice-doeleinden.

Telefonisch contact opnemen

Het team in onze Store in Amersfoort is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar. Het je vragen over de winkel of een product? Dan raden wij aan om telefonisch contact op te nemen. Heb je vragen over een online bestelling? Dan is per e-mail contact opnemen vaak makkelijker.

+31 (0)33 445 1555

Openingstijden telefonische helpdesk

Maandag van 12:00 tot 18:00 uur
Di. t/m Vr. van 09:00 tot 18:00 uur

Per mail contact opnemen

Bij vragen over een online bestelling raden wij je aan per e-mail contact op te nemen. Via ons mailadres info@recap.nl kun je terecht voor al jouw vragen. Ook retouraanvragen kunnen naar dit mailadres. Bij vragen over een product of over de huidige voorraad van een product raden wij je aan telefonisch contact op te nemen.

Openingstijden helpdesk

Maandag van 12:00 tot 18:00 uur
Di. t/m Vr. van 09:00 tot 18:00 uur

Bijwerken van …
  • Geen producten in je winkelmand.